Powered By Blogger

trešdiena, 2015. gada 27. maijs

Krists Kasparovičs : BMX - " ... braukt vajag jautri! "



Intervija ar uvsksporto bloga 


                   Aprīļa mēneša cilvēku ...


MANS SPORTS - BMX riteņbraukšana ...



            Mani sauc Krists Kasparovičs. Man ir 10 gadi. Es mācos Ulbrokas vidusskolas 4.c klasē. Sāku sportot 6 gadu vecumā. Ļoti gribēju braukt ar mocīti, bet vienojāmies ar vecākiem, ka pamēģināsim BMX riteņbraukšanu. Tā es nokļuvu šajā sporta veidā. Tas ir gandrīz tas pats – man ir motosportista ekipējums ar ķiveri, bruņām, kāju aizsargiem un apģērbu. Tikai mocīša vieta ir ritenis. Protams, ka liela nozīme ir arī tam, ka Latvijai ir pirmais un vienīgais, divkārtējais olimpiskais čempions BMX - Māris Štrombergs.

            Treniņi man notiek Mežaparka trasē, 4 reizes nedēļā pa 1,5 stundai. No sākuma mēs iesildāmies un braucam dažus apļus, tad “iestaipām” muskuļus un tad jau dažādi vingrinājumi trasē. Mani treneri ir Māris Gūtmanis un Jevgēņijs Lisovskis. Esmu trenējies pie  Jāņa Lapsiņa. 
Latvijā katru gadu notiek čempionāts pa posmiem.  Sacensības noris no maija līdz septembra beigām dažādās Latvijas pilsētu trasēs. Gada beigās ir visu posmu kopvērtējums, kur mana augstākā vieta sava vecuma grupā ir bijusi 4ā. Mans lielākais sasniegums sportā ir dalība  Eiropas čempionātā, kur šogad pirmajā posmā izkļuvu no priekšbraucieniem un tiku nākamajā kārtā.

            Esmu piedalījies Nīderlandes treniņnometnēs jau divus gadus. Esmu bijis arī treniņnometnē Valmierā. Pēdējā nometne bija marta beigās. Biju prom no mājām 3,5 nedēļas Nīderlandē. Bija jātiek galā pašam ar daudzām sadzīviskām lietām. Treniņi mums bija 2x dienā pa divām stundām. Uz trasi braucām ar riteņiem 4 km turp un 4 km atpakaļ. Starp treniņiem mazliet uzspēlējām futbolu vai atpūtāmies. Arī sestdienas un svētdienas nebija nekādas atpūtas dienas. Treniņi notika katru dienu. Pa vidu nometnei bija sacensības Beļģijā un beigās Eiropas čempionāta pirmais un otrais posms. Manā vecuma grupā bija vairāk kā 200 sportistu. Iespaidi ir dažādi. No sākuma bija liela sajūsma un prieks, pēc tam skumjas pēc mājām un mājiniekiem, dusmas par neveiksmēm un prieks par veiksmēm un izdošanos. 

Jebkuram sportistam jābūt  sekmīgam  mācībās, jo arī BMX sporta veidā  ir vajadzīga domāšana. Ja nebūs saprašanas un nedomāsi līdzi ko dari, vienmēr paliksi atkritējos. Nav domāšanas , nav uzvaras! Un arī ir jābūt kā "tankam", kas brauc cauri ērkšķiem. Diemžēl var arī gadīties traumas, kad sportu nākas pamest, tāpēc ir labi, ja cilvēks ir izglītots un spēj pievērsties kam citam. 
Sportu ar skolu varu savienot bez problēmām. Pirmās dienas pēc nometnes ir gan pagrūtas skolā, jo atkal jāpierod mācīties un jāieiet mācību ritmā.  Sekmes man ir diezgan labas, vidējā atzīme  8,3, un man paveicies, ka esmu gudrs.

            Mans nākotnes sapnis ir uzvarēt olimpiādē. Mans tuvākais izaicinājums sportā ir lēcieni trasē ar riteni , jo ar to man tagad ir grūtības.

            Lielais paldies manai ģimenei (visai), kas man palīdz un atbalsta gan treniņos gan sacensībās, klasesbiedriem un skolotājai Antrai Vilmanei, kuri atbalsta mani. Protams arī maniem treneriem, klubam un Gustavam Pētersīlim par iedvesmu. 

Mans padoms citiem: Esiet vienmēr labā formā, gatavi uzvarēt un pildīt fiziskos vingrinājumus: pumpēšanās, presītes, lekt vardītes, pietupieni, skriešana!

Mans vēlējums lasītājiem: Lai jūs visi esiet gatavībā jebkuru katru brīdi , jo tu nevari pareģot savu likteni , kā tas iegrozīsies!




Informāciju par BMX var atrast kluba mājaslapā 


Tur arī ir informācija par treneriem, viņu tālruņu numuri,  foto un video parBMX.

Daži foto un video no treniņiem un sacensībām:



Video skatāmi caur saiti:

Paldies Kristam un viņa ģimenei!


Lai izdodas sasniegt jaunas uzvaras un 

sekojam līdzi taviem panākumiem!

Mēs, Ulbrokas vidusskola, LEPOJAMIES ar Tevi!


Bloga intervija ...


Vecāki:

Mamma:  Silvija- bijusi mākslas skolas pasniedzēja, pašlaik darbojas un palīdz tēta firmā
Tētis: Māris - uzņēmējs

Par ko visvairāk pateicies saviem vecākiem? 

Saviem vecākiem visvairāk pateicos par ieguldīto naudu manās sporta aktivitātēs, par to, ka mani atbalsta, ir klāt atbildīgos brīžos. Man tas ir svarīgi!

Kuru personību tu apbrīno?


    Aprīnoju Māri Štrombergu. Viņa neatlaidību un drosmi.

Būtiskākā lieta, ko dzīve Tev ir iemācījusi?

NEATLAIDĪBU! Piemēram sacensībās, ja nokrīti - ir jāceļās un jāpabeidz sacensības! 

Kā tu sevi raksturotu vienā teikumā?

Es esmu sparīgs, neatlaidīgs un cīņas pilns!

Labākā atpūta ir ...   spēlēt ar draugiem futbolu, būt aktīvam!

Kādu talantu cilvēkos visvairāk apskaud?

Apbrīnoju cilvēkos lokanību, jo riteņbraukšanā jābūt lokanam, spēcīgam, lai varētu izpildīt visus lecienus. Treniņos ļoti daudz staipāmies, veicam lekšanas vingrinājumus pa pakāpieniem.

Trīs lietas, ko tu paņemtu līdzi uz neapdzīvotu salu?

Pirmā lieta būtu: ritenis. 
Otrā: lāpsta, lai var izveidot trasi. 
Un trešā: riteņbraukšanas aprīkojums.

Suns vai kaķis? Kuru dzīvnieku Tu izvēlētos? Kāpēc?

        Suni, jo tas ir mīļš, reizēm dusmīgs, izsalcis. Prot sargāt māju. Man pašam ir suns, vārdā Cēzars.

Kādas īpašības Tu novērtē meitenēs?

Meitenēs es novērtēju lokanību, izveicību un spēku. Viņai būtu jābūt sportiskai.

Sapņu vieta, kur Tu gribētu dzīvot?

Parīzē. Tā ir skaista, vēsturiska pilsēta ar spožu apgaismojumu un smieklīgu valodu (franču valoda).

Ar kuru savu īpašību visvairāk esi neapmierināts?

Ar patmīlību.

Par ko esi gatavs atdot visu savu naudu?

Es būtu gatavs atdot visu naudu vecākiem par ieguldīto darbu manī, kā arī maniem treneriem, brāļiem un māsai. 



Kad Tu pēdējo reizi raudāji?

Tad, kad zaudēju pusfināla sacensības. Mans mērķis bija iekļūt finālā!

Kas Tevi pēdējā laikā ir darījis priecīgu?

Draudzība, "jautrie treniņi". Kā saka mūsu treneris: "Braukt vajag jautri!" (ietverot jautru lekšanu, atsperīgumu ...)


Kāds Tu esi trasē?



Trasē es esmu cīnītājs. " Trasē draugu nav! Pēc finiša - jā!"



Ja Tev būtu iespēja pateikt CILVĒCEI  tikai 3 vārdus, kādi tie būtu! 

Esiet neatlaidīgi, ar cīņas sparu, sirsnīgi un draudzīgi!

Esmu pateicīgs par to, ka ir BMX!

Kāds būtu Tavs jautājums lasītājiem?

Ja Jums būtu iespēja, vai Jūs atbalstītu BMX sportu?

Paldies Kristam par atbildēm, patiesumu un vēlmi nekad nepadoties!

Lai Tavs vēlējums CILVĒCEI, būt NEATLAIDĪGIEM, iedvesmo un rosina uz jaunām uzvarām!


Paldies Tavai ģimenei un skolotājiem par ieguldīto darbu Tevī!

Mēs lepojamies ar Taviem sasniegumiem sportā!

Lai par Tevi runā Tava neatlaidība, panākumi, darbi un attieksme!

Lai "jautra un brīva braukšana" veicot jebkuru dzīves ceļa posmu!

Bloga interviju veica:

Skolēni: Linda Laura 2.a, Māris 3.b, Frenks  4.a, Jānis Mārtiņš 4.a, Jēkabs 4. c, Diāna 8.b, Valērija 8. b
Skolotājas:  Neila Krave un Iveta Ozola 



Fotogrāfs: sk. Neila Krave, foto no Krista personīgā arhīva. 

Datums: 2015. gada 26. marts.

                           Ieskats notikuma gaitā caur objektīva aci: 

KRISTS:  Es esmu sparīgs, neatlaidīgs un cīņas pilns!

























Kuras riteņa detaļas nolietojas pirmās? ... 




Intervijas veicēji: no labās puses pirmajā rindā Frenks 4.a, Jēkabs 4.c, KRISTS 4.c, Linda 2.a, Māris 3.b, Otrajā rindā no kreisās puses Diāna un Valērija no 8.b, Jānis Mārtiņš 4.a un sk. Iveta Ozola, fotogrāfē sk. Neila Krave.
Paldies par jauko atmosfēru!


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru